Kota Kinabalu/Sabah/Borneo

Hellooo!
Nu ar vi antligen pa Borneo, Jockes drom stalle nr 1. Det ar valdigt annorlunda har, tropiskt klimat vilket innebar att det oser ner regn i 20 min lite da och da.
Vi gillade Kuala Lumpur riktigt mycket, men det at skont att komma ifran storstan lite. Vi kommer snart lamna Kota Kinabalu for att ge oss ivag till berget har. Vi har kollat upp vad som maste goras osv.. Borta fran civilsationen i tva dagar! Efter det kommer vi be ge oss nordostra Sabah, Sandakan heter staden for att vara exakt. Dar kommer vi trekka i djungeln i tre dagar. Halsa pa nasapor, se krokodiler med mera :) Kommer bli riktigt roligt!
Mamma ringde berattade om stormarna i Shanghai, hoppas dom inte vill komma hit. Men vi ar en ganska bra bit dar ifran sa vi kanner oss inte sa oroliga.
Just nu bor vi pa ett typiskt backpacking stalle. Summer Lodge heter dt, gratis internet och frukostbuffe! Later riktigt bra i mina oron. Jag sitter just nu i samlingsrummet med en massa andra manniskor, mesta dels australienare. Jocke kollar nyheterna och jag ska nu forsoka ladda upp bilder igen for hundrade gangen.

Dagens Malay ord: Ais Krim. Hahaha, ja ni kan ju gissa vad det ar :)




1. Vi precis har kommit fram till KL och checkat in pa vart hostel. Glada va? 2. Jocke pa takterassen. 3. Pa 250 meters hojd, skybridge. 4. Golden Triangel mitt i KL. 5. China town. 6. Tva stora portioner indisk mat pa bananlov. 7. Jocke "klappar" en struts 8. Jag och Jocke.  9. Jag kollar in Orkide garden 10. Gatan brevid dar vi bodde. 11. Petrona towers med Jocke framfor, ganska stora eh? 12. Petronas twin towers kvallstid, sett fran KL tower.

Hejsvejs, vi hors snart igen!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Nej men vadå? .. ni verkar ju inte ha det ett dugg underbart och jag, jaaaag är inte alls avis...
BUÄÄÄÄÄÄH! HATA SVERIGEN....

Postat av: öhman

tråkigt!

2007-09-18 @ 22:40:52
URL: http://oehman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback