Mer bilder



1 & 2. Jockes och mina skor till bergsklattringen. Jag lyckades pruta ner mina med 120 kr (!!). 3. Vi sitter framfor KL tower, jatte hogt torn. 4. Kota Kinabalu, dt kommer lite regn. 5. Kota Kinabalu, dt kommer javligt mycket regn! 6. Engelsk bulldog till salu. 4500 RM dvs 9000 svenska. 7. Indiskt tempel mitt i KL. 8 Bergochdalbana i ett kopcentrum, jag ville aka men vi kom forsent. 9. Johan, vi hitta din verkstad! 10. Vart rum har i Kota Kinabalu, valdigt trivsamt. 11. Sunday market. Dar vi bor ungefar, valdigt fint kvallstid. 12. Massa orkideer.



Idag har vi inte gjort sa mycket, klockan ar iof bara 11.10 hara. Vi gick upp vid 8 iaf for att hugga in i gratis frukosten, mycket gott. Sen gick vi bort till en reseagent for att bok trekking i 3 dagar. Kollade vad man skulle gora och lite sant, verkar riktigt roligt. Ex. kolla nasapor, aka flodbat, se krokodiler, vandra i den uraldriga regnskogen m.m.
Nu vet jag inte riktigt vad vi ska gora, men om man vill gora nagot sa maste man passa pa pa dan. Manga varnar for att vara ute pa sena kvallarna/natterna. Vet ej varfor, forsokte kolla pa UD's hemsida men dt blev jag inte mycket klokare av. Men dt ar val bast att halla sig inne da.
Vi har upptackt att det ar sjukt lite turister i detta land so far. I KL sag vi nastan inga och har blir man valdigt utstirrad. Igar nar jag prutade ner mina skor sa stod hela marknaden med och tittade pa. Tva killar fotade oss under tiden haha. Vad ska man gora? :) Men ar det inte detta vi har sokt? Ett land som gar att resa i utan att dt kryllar av turister? Mycket ar olikt thailand, vi har inte traffat svenskar t.ex (forutom pa planet ner).  Vi trivs!

Nej jag tror jag ska ga upp och lagga mig for att lasa lite. Nu ar dt varmaste stunden pa dagen sa man kanske ska vila lite. Haller pa med Camilla Lackbergs Predikanten, mycket bra bok.
Finns katter har ocksa, jatte fina siameser. Jocke vill ta med dom hem, jobbiga att slapa pa haha. Konstigt ar att varken han eller jag har reagerat pa katterna. Men a andra sidan har vi inte kelat med dom sa mycket..annu :)

Hejdaa allihopa, jag ger en lite vink har om att dt ar valdigt trevligt att fa kommentarer pa vara inlagg :) alla tjatar om bilder, sa jag ska forsoka att fortsatta lagga upp flera. Kanske sista inlagget pa ett tag sa att ni vet om dt. Bergsbestigning imorgon.

Heyyy baberibbaa!
Emilia & Jocke

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej syster yster o jocke poke!
ni är lite dåligapå att höra av er tycker jag... vad lustigt det känns att kolla på era bilder och (på vissa kunna) känna att man har likadana! nu har jag fallit offer för grupptrycket o också blivit ett facebook offer :)
puss o kram på er

2007-09-19 @ 17:50:49
Postat av: Johan

Hej Jocke & Emilia Ta med hunden
känns bra att det regnar där också. det höga huset såg fint ut
jag skulle vilja åka högst upp
mvh Johan

2007-09-19 @ 20:47:15
Postat av: Tim Nilsson

Apropå huvudsvag som jag nämde tidigare(=höjdrädd)
så kanske det där med att inte gå ut på natten kan ha att göra med huvudjägare.
De på marknaden tyckte väl att ni såg delikata ut..
Kram från ett snöigt lappland
Far/Svärfar
MVH
//tim\\
:)

2007-09-20 @ 10:52:48
Postat av: Lars & Meta

Hej hemskt mycke hej och tack för alla fina foton och trevliga/målande beskrivningar av det ni upplever. Känns som att vara på plats men utan att behöva stå ut med värmen och fukten. Vi hörde av Carina att ni tyvärr inte nådde toppen men hoppas ni är nöjda ändå. Det här med att hålla sig inne när det är mörk kanske är ett råd att följa tills ni fått reda på orsaken. Det där med huvudjägare låter ruskigt men sannolikt inte orsaken. Vad sägs om fladdermöss?
På hemmafronten allt väl. Sorry för de senkomna kommentarerna.
Ha de och spring inte på kanterna.
Lars & Meta

2007-09-23 @ 17:29:10
Postat av: Thailand

Ser ut att vara riktigt häftiga omgivningar där :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback