semeesteer!

Hej allihopa everybody!
Vi ar kvar i kuala lumpur fortf. och idag ar det Jockes fodelsedag! GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Vi firade det genom att sju imorse ga upp och ta en taxi till KL-twin towers som ar ca 450 meter hoga. Jocke ville absolut aka upp till mitten (vilket man bara far gora) sa vi satte oss i ko vid halv atta och vantade pa att kassan skulle oppna. Det ar namligen sa att dom delar ut 800 gratis biljetter per dag och jag kan saga att vi gjorde helt ratt i att komma dit tidigt da det redan var ko nar vi kom fram.
Vi tog forsta visningen som borjade kl 09.00. Det borjade med en intro. film om foretaget och tornen. Helt klart imoponerande bygge det dar. Sedan fick vi aka hiss till 42:a vaningen (det finns 88:a) dar vi skulle ga ut pa en den sa kallade Skybridgen. Hissen akte upp pa 42 sekunder till den vaningen, sa det gick ganska fort. Bron forenar de tva mega stora tornen. Sa fort vi fick tillgang till bron kastade sig alla i gruppen for att kika ut och kvar stod jag sjalv och skakade.. Tur var hade guiden varit med om det forut, sa han borjade prata med mig samtidigt som han gick. Smart drag for da var jag ju tvungen att ga med honom och lyssna klart. 254 meter upp i luften, svettig, kan inte andas hjartat slog i hundra.. Men jag vagade!! Och vi tog tom bilder dar vi star vid kanten. Jajamensan, jag klarade det med.
Val nere igen var jag riktigt nojd over att jag klarat en av mina varsta fobier, tom tva eftersom min syster fick mig att bli radd for hissar nar jag var liten. Haha men den ar helt klart botad nu Levina :) Jag kande dock av detta aventyr ganska fort, bli svimfardig och fick vila lite. Nu efterat ca 12 timmar senare har jag traningsverk i benen efter jag spannt mig sa. Haha ja harligt va? Men jag ar helt klart nojd over att jag gjorde dt.  Nu ar det bara en utmaning kvar, Mount Kinabulu.
 
Nu ar vi i Chinatown,  vi har atit mat och vantar pa att solen ska ga ner. Sen ska vi till tet hogt torn till for att fota stan nar det ar morkt. Jocke har kopt nya skor, en vaska och jag har kopt en sarong. Vi missade att kopa med ett extra reselakan (vart andra gick sonder sist), sa jag fick kopa en sarong som tacke.

En annan rolig sak ar malayernas sprak. Det paminner om vara nordiska sprak. Dom gor som norskarna och anvander aldrig x. Tex taxi heter teksi. Central heter sentral mm. Bara for det kommer jag inte pa nagra fler bevis :P

Om ni vill se lite bilder fran resan sa klicka in er pa
http://www.backpacking.se/TravelProfile.asp?TravelId=19085&SubMenu=  (kopiera lanken och satt i en ny webblasare, lika med tecknet vill inte folja med i slutet) Jocke lagger upp bilderna dar istallet. Okidoki?

Bra, da drar jag nuu. Pa tisdag flygger vi till Borneo/Sabah. Klattring som galler da, puuh. :)
Heeeejsveeejs!
Emilia (och Jocke sa klart)

Kommentarer
Postat av: Farbror Fredrik

Det är engelska lånord, det där, inte svenska eller norska.

2007-09-27 @ 13:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback